Teknik yang anda boleh gunakan dalam ayat iklan anda.

Teknik ini dikongsi oleh mark william

1. Tanya Soalan

Ini adalah “hook” biasa yang berfungsi hebat apabila dilakukan dengan betul. Tetapi bagaimana anda mencari soalan yang BETUL untuk ditanya? Intai pelanggan ideal anda dalam kumpulan FB yang berbeza, Dan gunakan soalan mereka sendiri yang berkisar tentang perjuangan, titik kesakitan, dan keinginan.

Sebagai contoh:

  • Bagaimana anda akhirnya menghilangkan [PAIN POINT]?
  • Apakah yang membuatkan [TAWARAN] begitu istimewa?
  • Siapa lagi yang mahukan [KEINGINAN]?

2. GUNAKAN BUKTI SOSIAL

Beritahu prospek anda bahawa terdapat orang yang sama seperti mereka mengalami perkara yang sama. Dan tunjukkan kepada mereka cara mereka menghilangkan masalah, titik kesakitan, cabaran, dsb. melalui tawaran anda.

Berikut ialah struktur yang baik apabila memasukkan bukti sosial dalam iklan anda:

  • Di mana prospek anda sebelum tawaran anda
  • Bagaimana tawaran anda mengubah hidup mereka
  • Apa yang berlaku sejak itu

Sebagai contoh:

  • Orang ramai tidak akan cukup dengan [TAWARAN] ini iaitu [MANFAAT].
  • Beribu-ribu memanggil [TAWARAN] ini sebagai PENYELAMAT NYAWA untuk [SAKIT].

3. KEJUTKAN MEREKA DENGAN FAKTA/STATISTIK YANG MENGEJUTKAN

Tarik perhatian prospek anda dengan berkongsi kenyataan yang berguna dan merangsang pemikiran. Ia juga berfungsi pada kebanyakan prospek yang tidak sedar kerana ia memaksa mereka untuk berfikir, dan seterusnya mencetuskan rasa ingin tahu mereka untuk mengklik iklan anda.

Sebagai contoh:

Tahukah Anda? [STATISTIK/FAKTA].

    • 1 daripada 10 orang….
    • 30% orang yang mempunyai pengalaman [PAIN POINT]…

Kemudian bincangkan tentang cara tawaran anda membantu mereka mengelak daripada menjadi sebahagian daripada statistik/fakta tersebut.

4. MENJADI KONTROVERSIAL (Melawan Norma)

Nyatakan kepercayaan yang dipegang rapat oleh prospek anda, salah tanggapan biasa mereka, dan mitos yang melanda pasaran anda. Setelah anda melakukannya, berikan mereka maklumat baharu yang menerangkan dan mengesahkan cangkuk anda.

Sebagai contoh:

  • JANGAN FIKIRKAN TENTANG [ALTERNATIF TERBAIK].
  • [MITOS, SALAH KONSEP] ialah apa yang orang telah beritahu saya selama bertahun-tahun!
  • [INSTITUSI, PROFESION, DLL.] telah berbohong kepada anda selama beberapa dekad!

5. BERASASKAN MANFAAT

Berterus terang dan beritahu prospek dengan tepat apa yang mereka akan dapat selepas mereka mencuba tawaran anda.

Sebagai contoh:

  • Ini adalah cara paling mudah untuk [MANFAAT].
  • [FAEDAH] tidak pernah semudah ini 😲
  • [TAWARAN] yang menyelamatkan nyawa untuk sebahagian kecil daripada harga!
Scroll to Top